• Home
  • Regels
  • Nieuws
    • Nieuws verwarming
    • Nieuws verbouwing
  • Bestuur
  • Contact
Main logo

Regels

Huisregels en tips bewoners van de flat Nijl

Wij hopen dat u hier met veel plezier zult wonen en dat wij hieraan ons steentje kunnen bijdragen.
De Bewoners Commissie zet zich in om het woon- en leefklimaat in onze flat zo goed mogelijk te houden en te  bevorderen.
Dit doel trachten we te realiseren door collectieve belangen zo goed mogelijk te behartigen.

Onderstaand vindt u enige gegevens en richtlijnen die een goede sfeer in onze flat bevorderen.

Storingen en klachten

  • Storingen en klachten die uw woning betreffen, kunt u tijdens kantooruren telefonisch doorgeven aan Eigen Haard.
  • De kantooruren zijn: maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
  • Problemen met zaken die het algemene deel van het flatgebouw betreffen, zoals lift, verwarming enz. moet u van Eigen Haard  zelf doorgeven aan de juiste firma.
  • Ook kunt u uw klacht per e-mail doorgeven aan Eigen Haard. Altijd handig want u krijgt hiervan een ontvangstbevestiging, u heeft dan altijd een BEWIJS dat u een klacht of storing heeft gemeld. (Graag dan een kopie van de bevestiging naar de BC)

Belangrijke telefoonnummers

  • Eigen Haard contact:- 020-6801801
  • Eigen Haard – reparatieverzoek
  • Eigen Haard klachten – zie de website
  • Klachten over de verwarming:  Kropman – 088-3344000 – Storingsdienst: 088-3344444
  • Klachten over de lift? Fa. Otis 0800-0224752
  • Politie –  0900-8844 – of bij spoed 112
  • Grof vuil -020-5404911 – website gemeente Amstelveen

De Hal

Dit is de entree en visitekaartje van onze flat naar onze woningen.
Laten we deze zo netjes mogelijk houden. Het schoonmaakbedrijf maakt eenmaal per week schoon volgens het schoonmaakprogramma.
Laat u iets vallen waardoor de vloer smerig is geworden, maak dit dan zelf even schoon. Gebruik hiervoor liever geen chloor, maar een sopje van een schoonmaakmiddel. Het inademen van chloordampen kunnen luchtwegirritaties veroorzaken.

Verder is de hal geen fietsenstalling en ook geen werk- of speelplaats.

Gelieve ongewenste reclame niet op de grond en/of bankje te leggen, maar in de papierbak gooien aan de overzijde van de straat (bij de Seniorenwoningen Kringloop).
Wanneer u geen reclamefolders wilt ontvangen, vraag dan een nee/nee sticker aan, zodat u geen reclamefolders meer in uw brievenbus krijgt.

Voor spullen die u niet meer gebruikt en waarvan u denkt een ander nog een plezier te kunnen doen, kunt u het bankje gebruiken. Zorg er wel voor, dat deze spullen vrijdags vóór  uur weer weg zijn. Dan is de hal weer netjes tijdens het weekend.

Houdt de toegangsdeur gesloten voor mensen die u niet kent en met eventuele ‘snode’ plannen naar binnen willen.

Vanuit uw woning, kunt u de deur in de hal naar de lift openen. Voor woningen met camera geldt: kijk eerst voordat u open doet !!
Laat niet zomaar iedereen binnen. Als u zelf met de sleutel binnenkomt, kunt u gerust uw buren met u mee laten lopen.
Doe nooit de deur open voor onbekenden. Laat hen weten aan te bellen bij het adres waar zij moeten zijn.

Laat ook geen ‘zogenaamde’ colporteurs binnen. Ze melden zich vaak met de mededeling, dat ze van Nuon, Essent etc. zijn.

Eenmaal binnen bezoeken ze alle woningen in de flat met soms nare gevolgen. Colporteren is in onze flat niet toegestaan!

Wanneer er bij uw voordeur wordt aangebeld, kijk dan eerst door het keukenraam wie het is. Kent u de persoon niet – doe dan niet open – maar spreek hen aan door het open keukenraam – Het is voor uw eigen veiligheid.

De Deuren

  • Gebruik bij voorkeur de deuren aan de kop (of in het midden) van de flat als u thuiskomt met uw rijwiel.
  • De deuren aan de zijgevels, de hal en de boxen, zijn er ter beveiliging van uw en onze eigendommen.
  • Houd de deuren daarom gesloten voor mensen die u niet kent en die met eventuele ‘snode’ plannen naar binnen willen.
  • Vanuit uw woning kunt u de deur naar de lift openen. Voor de woningen met camera geldt: kijk eerst alvorens u opendoet!!!
  • Laat niet zomaar iedereen binnen. Als u zelf met de sleutel binnenkomt kunt u gerust uw buren laten meelopen.
    Doe echter NOOIT de deur open voor onbekenden. Verzoek hen aan te  bellen bij het adres waar men moet zijn.
  • Laat ook geen zogenaamde colporteurs binnen.
    Ze melden zich vaak bij u met de mededeling dat ze van Nuon, Essent, etc. etc. zijn.
    Eenmaal binnen bij de lift bezoeken ze de hele flat en colporteren in deze flat is verboden!
  • Definitie colporteren: aanbieden aan huis. Nieuwtjes uitstrooien. Rondventen. Uitventen. Venten van boeken. Werven.
  • Als er bij uw voordeur wordt aangebeld, kijk dan éérst door het keukenraam wie het is !
  • Kent u ze niet – doe niet open – maar spreek hen aan door het open keukenraam !!! – Het is voor uw eigen veiligheid

De Lift

Overbelasting kan de lift doen stagneren, waardoor u er niet direct uit kunt. Gebruik de lift met niet meer dan het daarin aangegeven aantal personen. Dit geldt ook voor verhuizingen.
Het is overbodig te melden, dat het absoluut niet kan als liftdeuren, wanden en -spiegels worden beklad.

Ook is het overbodig te melden, dat het verboden is om in de liften en openbare ruimten in onze flat te roken.
Wacht a.u.b. met het opsteken van een sigaret tot u de flat heeft verlaten. Denk hierbij aan onze medebewoners.

Wanneer u de liftvloer (of de hal en/of het trappenhuis) per ongeluk bevuilt, wilt u dit dan direct zelf schoonmaken? 

 Huisvuil & Grofvuil

Huisvuil kunt u kwijt in de ondergrondse containers. Met behulp van een containerpasje opent u de containers.
De voorste container is voor restafval, de achterste container kunt u gebruiken voor blik, metaal, plastic en drinkpakken. Aan de overkant bij de Seniorenwoningen, staat een papiercontainer.
Er staat een glascontainer bij AH of op de brug bij flat de InDus.

Het afvalpasje is woning gebonden, niet persoonsgebonden. Gaat u verhuizen, laat het pasje dan achter in de woning voor de volgende bewoner.

Gooi uw huisvuil alleen in de afvalcontainers en er niet naast!
Wanneer u het ernaast zet, pleegt u een milieumisdrijf en kunt u  een flinke boete krijgen.

Grof Vuil

  • Grof vuil zoals bankstellen, bedspiralen, etc. kunt u, via een telefonische afspraak met de gemeentereinigingsdienst telefoon 020-5404911 op laten halen.
  • Hieraan zijn wel voorrijkosten verbonden. U betaalt per kubieke meter (of deel daarvan). Een rekening krijgt u thuisgestuurd. Maak hiervoor een afspraak.
  • U zet het vuil buiten op het tijdstip dat de gemeente aangeeft. NIET eerder.
  • Ook kunt u het zelf wegbrengen naar het afvalbrengstation. Dit is gratis.

Grofvuil

Grofvuil, zoals bankstellen, bed spiralen, en dergelijke kunt u door middel van een telefonische afspraak met de gemeentereinigingsdienst (telefoonnummer 020-5404911), op laten halen. Hieraan zijn wel voorrijkosten verbonden.
U betaalt per kubieke meter (of deel daarvan) en krijgt de rekening later thuisgestuurd. Denk eraan, dat u de goederen niet eerder op straat zet dan op de tijd die de Gemeente heeft aangegeven. Ook hiervoor kunt u namelijk een boete krijgen.

Een andere optie is om het zelf weg te brengen naar het afvalbrengstation Amstelveen, Grutterij 26, Amstelveen (dit is gratis).

Geluid

Bij verhuizing en verbouwing moet er vaak geboord en/of getimmerd worden en daar heeft ook iedereen begrip voor.
Houdt er wel rekening mee, dat een flat gehorig is en boren of timmeren tussen 20.00 uur s ’avonds en 08.00 uur s ’morgens niet gewenst is. Zorg op die tijdstippen ook voor zo min mogelijk geluidsoverlast van een radio, tv of muziekinstrument.

Als u ‘s avonds laat of ‘s morgens vroeg bezoek uitlaat, bedenk dan dat de slaapkamers aan de galerij grenzen. Doe dan zachtjes en neem binnen afscheid. Attendeer uw visite erop, dat zij op de bovenstaande tijdstippen niet toeteren of 20x gedag zeggen wanneer ze weggaan.

Huisdieren

Een ongelukje kan altijd gebeuren maar als uw huisdier in de lift, hal, galerij of trappenhuis iets laat vallen, ruimt u dit dan zelf ook even op. (Zie bladzijde 3, De hal).

Laat u huisdier ook niet zijn behoefte doen tegen de gevel van de flat. Graag uw huisdier(en) niet aan de achterkant van de flat op het gras uitlaten. U wilt in de zomer toch ook gezellig op het balkon zitten? (Dit in verband met stankoverlast).

Rondom de flat

Parkeer uw auto uitsluitend in de daarvoor bestemde vakken en niet pal voor de entree. Waarschuw hiervoor ook uw bezoekers (i.v.m. noodgevallen – ambulances etc.). Pas uw snelheid aan op het parkeerterrein.

Houdt ook het parkeerterrein bij de flat schoon. Leeg geen asbakken uit uw auto op het parkeerterrein.

Aan ouders vragen wij om hun kinderen te leren geen ballen tegen de garagedeuren te gooien of te schoppen. Dit dreunt namelijk heel erg door naar de woningen erboven!  Laat ze ook niet spelen rondom de geparkeerde auto’s. Een ongelukje zit vaak in een klein hoekje en kost vaak al snel honderden euro’s. Denk hierbij niet alleen aan materiële schade aan de auto’s, maar uw kind kan ook onder een auto terecht komen.

Help mee om alles netjes te houden, raap papier op en gooi het in een prullenbak. Gooi geen blikjes, flessen, brood, huisvuil over het balkon. Voer geen duiven en eenden. (Op voedsel komen ook ratten af!)

Galerij

De galerij is geen deel van uw woning, maar openbare ruimte.
Dit houdt in, dat de galerij volledig vrij dient te blijven om bij nood, de hulpdiensten een vrije doorgang te kunnen verlenen.

Laat ook geen volle vuilniszakken op de galerij staan, de eksters pikken ze open en verspreiden uw afval, met alle gevolgen van dien.

Boxruimte

Zet fietsen zoveel mogelijk in uw eigen box, daar is deze voor bedoeld!
Zo houden we plaatsen over, zodat bezoek ook zijn/haar fiets kan ‘parkeren’ in de rekken voor de ingang.

 De midden- en de beide kop-ingangen (Noord/Zuid) van de flat, zijn speciaal bedoeld om met een fiets of bromfiets in of uit te gaan. Graag vragen wij u deze dan ook te gebruiken, in plaats van de hoofdingangen.

Storingen en Klachten

Storingen en klachten die over uw woning gaan, kunt u tijdens kantooruren telefonisch doorgeven aan Eigen Haard.
De kantooruren zijn: maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur. Eigen Haard is 24 uur per dag bereikbaar via telefoonnummer (020) 6801801. Dit nummer is na kantooruren doorgeschakeld naar de calamiteitendienst van Eigen Haard.

Klachten die over het algemene deel van het flatgebouw gaan zoals lift, verwarming enz. dient u zelf door te geven aan de juiste firma (zie lijstje belangrijke telefoonnummers). U kunt deze klacht ook per e-mail doorgeven aan Eigen Haard. Altijd handig, want u krijgt hiervan een ontvangstbevestiging, u heeft dan altijd een bewijs, dat u een klacht of storing heeft gemeld. (Graag dan een kopie van deze bevestiging naar secr.bcnijl@gmail.com).

Ten slotte

Het is misschien veel wat wij van u vragen. Maar als iedereen probeert zich zo veel mogelijk aan de regels te houden zullen er zeker minder irritaties zijn. Dit komt het woongenot en de leefbaarheid alleen maar ten goede.

Namens de B.C. Nijl, heel hartelijk dank voor de medewerking!

De bewonerscommissie bestaat uit (veelal werkende) vrijwilligers. Houdt u daar rekening mee als u hen aanspreekt.
Website tech.support: CD Mediadesign